Daar zijn we dan!!!

26 oktober 2012 - Sydney, Australië

Wat een week, wat een week. Ik ben nu 4 dagen weg maar voelt echt als meer als een week. De reis opzich was al een avontuur. Inchecken op Schiphol met de groep die meevloog via Hong Kong, toen nog even eten met paps en mams en patrick en elle en toen echt alleen door de douane. Daarna opzoek gegaan naar de mensen die we bij het inchecken al hadden "ontmoet". Kon natuurlijk niemand vinden, ben toen maar even lekker gaan chillen op een bankje met een colatje. Ik had nog ongeveer een uur voordat ik vloog dus heb ik nog een boekje gekocht voor onderweg. Toen liep ik maar naar de gate en daar stonden de andere, ook een beetje als een onverlaat bij en zijn toen samen gaan boarden. Iedereen vond het heel spannend, maar ook geweldig dat het ging starten. Gelukkig zaten we bij elkaar in het vliegtuig en konden we vast wat kennismaken. We vlogen met 5 vrouwen en 2 mannen. De andere jongen is een van 25. Ik kon hem in het begin echt niet helemaal volgen, maar nu is het al te zot met hem :). De dames varieerde in leeftijd van 18 tot 26, en zijn ook allemaal heel open, waardoor je natuurlijk zelf ook opener bent. Na 11,5 uur vliegen landden we in Hong Kong,07:00 plaatselijke tijd, wat een vliegveld, Schiphol is echt klein haha. Met de trein vanaf de gate naar de douane!!! Klopt dit wel? dachtten we. Was een beetje aftasten. Charlie Chan zou ons ophalen maar die was er nog niet. Dus al paniek bij de meeste. Zelf had ik zo'n idee van, hij zal wel later zijn, dat bleek ook zo te zijn, maar charlie bleek een vrouw. Zij ging voor ons de bustickets kopen en reed gewoon met ons mee richting het centrum, Geniaal haha. Ze moest alleen zeggen waar we eruit moesten, en meelopen naar het hostel. Kamers van twee en we zijn toen direct gaan slapen. Wekker gezet om 13:00 en zijn toen de stad ingelopen, wat een chaos en drukte, alleen maar flats, flats, flats. Ik stelde voor om de reis in te luidden met een biertje, daar werd enthousiast op gereageerd en zijn ook de eerste beste kroeg ingedoken. Oh ja, we waren toen met zijn vieren, we waren de andere drie al kwijt, na op en neer gebel tussen hostels, ongeveer 50 meter van elkaar af haha. We waren elkaar echt 10 keer misgelopen. Lekker nog wat gegeten daar en toen nog even gelegen voor we naar het busstation moesten. Ook daar was Charlie weer en reed weer mee naar Hong Kong Airport en zij bij departures dat we er hier uit moesten, echt briljant gewoon. Maar wel een hele lieve chinese vrouw die dit wekelijks doet voor Australian Backpackers. Fantastisch geregeld wel hoor. Toen de volgende vlucht van Hong Kong naar Sydney, yeah, nu scheidt alleen een vlucht me nog van Australia! Deze vlucht ' vloog'  voorbij. Veel te kijken boven australie vanuit de lucht toen de zon opkwam. Mijn achterburen waren er niet heel blij mee dat ik het raampje open deed, sorry! Bij aankomst iedereen zenuwachtig voor de douane van Australia. Maar dit bleek achteraf niet echt nodig. Ze deden bij niemand moeillijk, ze stelde alleen een paar vragen en ik werd ook nergens op gecontrolleerd. De rest kreeg een andere afslag en moest wel even hun handbagage openen. Daarna op de ontvangsthal stonden Merel en Niels ons vrolijk op te wachten. Ik ben in Sydney!! Vijf minuten later kwamen ook de 13 personen die over Taipei vlogen aan, dus weer snel kennis maken en verhalen over hun vlucht met hun tussenstop. Redelijk vermoeid daar staan en dan weer zoveel info, pffff. Wel leuk hoor maar een aanslag op je lijf haha. Toen werden we door 2 Australische Taxibusjes weggebracht. Iedereen vroeg zich af wat die Italiaan voor in het busje deed naast Bavo, de belg die meevloog met ons. Hij bleek gewoon ingestapt te zijn en reed dus mee. Ongeveer na een half uur zag je echt de skyline van de stad, mooi hoor!! Ook de natuur onderweg was zo uniek om te zien. Het voelde zo fantastisch, ik krijg nu zelfs kippenvel als ik het type. Meteen door naar een parkje waar je uitzicht had op het Opera house en Sydney Harbor Bridge. Daar de foto geschoten die jullie gezien hebben op facebook en toen naar het hostel. Daar snel een intro talk in de tuin van het hostel. Daar zaten al wat doorgewinterde backpackers te chillen. Zij ook meteen heel open, zich voorstellen en vragen of we 's avonds mee gaan stappen. Echt gaaf om te zien hoe makkelijk iedereen hier is. Kamerindeling gekregen en toen alles inrichtten. Met zes man op een kamer, 3 dames en 3 heren. Een beetje rustig aan gedaan daarna, buiten zitten praten met iedereen en vermoeid zitten zijn. We mochten niet slapen omdat je dan een ergere jetlag kan krijgen. Daarna wat intro talk in the down under bar verderop in de straat. We liggen trouwens ook echt aan 'de' hoofdstraat van Sydney. Bruut gewoon, even uitleg door Niels en Merel, ja hier moet je zijn, daar kan je pinnen, het coca cola bord in je orientatiepunt, info info ging maar door. Wel leuk allemaal hoor, maar alles is nieuw, mensen, omgeving, gevoel, jezelf. Toen naar de rooftop van een ander hostel om te bbq'en met uitzicht op Sydney skyline. Ik natuurlijk weer mijn fototoestel vergeten, maar goed. Toen gingen we op stap, iedereen was echt kapot en de meeste, waaronder ik, wilde niet meegaan eigenlijk. Toen toch maar omgekleed en meegegaan. We gingen om half elf, en je voelt hem al aankomen, om 3 uur 's nachts thuis. Wat een briljant uitgaansleven, tjonge jonge. Paspoort mee, aan de portier laten zien, doorlopen, weer paspoort laten zien, foto maken van je. Het was moeilijker die club binnenkomen dan Australia zelf, haha. Maar is allemaal voor de veiligheid dus dat voelt ook wel goed. We zijn dit in Nederland gewoon niet gewend, maar goed. Van binnen waren de tenten waar we geweest zijn as usual maar er hangt een briljante sfeer. Het voelt gewoon zo geweldig, iedereen is aardig, buurt tegen je aan, lacht naar je, echt geweldig. Toen vanmorgen vroeg op, half acht ontbijt want we hadden onze regeldag, bankrekening nummer regelen, heb nu al een pasje. Die bank was ook zo iets bizars, gewoon echt zo uit een film gehaald. Zo mooi haha. Mochten binnen geen foto's maken, heb er wel een van de voorkant gemaakt, daar zie je een beetje de style ervan af.  Medicare regelen en een sofi nummer geregeld, ook weer klaar. Tijdens deze dag liepen we van plek naar plek door downtown Sydney, wat bizar om te zien allemaal. Zo'n rust dat deze stad uitstraalt, terwijl het zo ongelooflijk druk is. Een heel verschil met Hong Kong. Iedereen van de groep vond hetzelfde, dat de mensen gewoon geluk uistralen op een bepaalde manier. Niemand maakt zich ook druk als je staat te klooien met je geld bij een eettentje of zo. Haha, de muntjes van 20 cent zijn groter als een 2 euro munt! En de 2 dollar munten zijn net zo groot als 10 eurocent! Dat is gewoon even wennen. Ook nog even wezen kijken bij de Autobarn, waar backpackers zelf hun auto te koop hebben. Ze wonen dan letterlijk tijdelijk in de parkeergarage in hun auto. Wat gasten gesproken, die zaten er al drie weken in 'this shithole" haha. Maar je zag aan ze dat ze al langer weg waren zal ik maar zeggen. En nu hebben we even middagje vrij af en gaan vanavond gezellig eerst op travel talk met Merel en Niels en daarna met heel de groep uit Eten in de stad. Morgen staat de Blue Mountains op de planning, veel zin in. Moeten wel vroeg op, dus ga vanavond waarschijnlijk na het eten slapen :). Relaxed man. Tot zover de start in Australia en probeer zo snel mogelijk weer wat van me te laten horen, G'day mates.

1. Ton en Ria:
    26 oktober 2012
    Het begin is veel belovend, Jeroen. Ik/Wij zullen je reisverslagen met belangstelling volgen.
    gr.
    Ria en Ton Vrijsen
  2. Elle en Patrick:
    Ja Jeroen!
    Wat een verhaal nu al.. heel leuk om te lezen! Klinkt echt super allemaal!
    en wat een mooie foto in Sydney met zijn allen! Wat zal er veel op je af komen!!! Gewoon lekker van genieten! Maar dat Doe je zeker zo te lezen! Helemaal goed!!!
    We wachten in spanning op je volgende verhaal hier!!! Have fun!!! Dikke kus van ons!!! ;-)
  3. Philine:
    26 oktober 2012
    leuk dat je nu al zin hebt om zo'n groot verhaal te schrijven...knap hoor!
    have fun!
  4. Merian:
    hey jeroen!!
    het begin is gemaakt ..en is goed zo te zien ;) leuk dat je al zoveel te vertellen hebt..en dat word waarschijnlijk alleen maar meer!!het is nu al leuk om te lezen ..heel veel plezier nog,, en we horen van je gr merian :)
  5. Pap en mam:
    haa jongen!!!

wat mooi om te lezen dat de eerste indruk al zooo positief is
    we gaan met je meegenieten nu we weten dat je goed aangekomen bent en het nu al naar je zin blijkt te hebben
    jammer dat skype vanmorgen wat onduidelijk was en ik je niet goed kon verstaan,maar ik heb het nu ook kunnen lezen
    geniet xx
  6. Petra:
    26 oktober 2012
    hee, jeroen, net terug uit peru, geweldig genoten, en veel gezien.
    was heel nieuwsgierig naar je beleving daar .
    ik wens je een hele fijne tijd daar, maar ik heb gezien in peru,
    zoveel jongelui op avontuur die zo genoten, dat moet je ook gaan doen, genieten met volle teugen en soms een beetje aan ons denken, pas goed op je zelf, en een pakkerd van mij, petra
  7. Dennis:
    27 oktober 2012
    Hey aadt!
    Goed verhaal meteen! Word leuk om je te volgen op deze manier. Enthousiasme knalt uit je laptopscherm:)
    Geniet ervan en doe alles waar je zin in hebt!

Grt Dennis
    ps:vanmiddag de mandarijnen achter de bank uit gehaald...
  8. Pietje:
    Hey Aadt,
    Mooi om te horen dat je het naar je zin hebt. Had niet anders verwacht. Je zult ook wel goede nachtrust hebben daarzo met je prachtige kussensloop.
  9. Suzan:
    28 oktober 2012
    Wat een geweldig verhaal! Mooi hoe je alles omschrijft..en aan je fotos te zien via fb op de backpackers site heb je het al heeeeel goed na je zin haha..Leuk om te zien en te lezen..
    Weer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet er lekker van! maar dat gaat helemaal goed komen dit ga jij wel maken...
    Vele groetjes Suzan & Kelvin.
  10. Loes:
    Heeey Jeroen,
    Boffen wij nu al dat je al zo'n verhaal hebt geschreven. Geeft ons veel fijne details over je reis en hoe je alles vindt daar. Ga zo door en het is nu al geweldig horen wij wel! Super veel plezier komende dagen/weken en we wachten nu alweer op je volgende verhaal!
    Groetjes Loes & Paul
  11. Patrick:
    28 oktober 2012
    Super mooi verhaal. Hoop dat er nog velen zullen volgen. Heel veel plezier en pas goed op je zelf. Gr patrick.
  12. Jasper:
    29 oktober 2012
    Aadt, als je nou volgende keer je camera vergeten bent, pak je toch gewoon je smartphone en... euhh, laat maar.. ;)

Nee, mooi verhaal man, nu al geweldig om te lezen! Keep it up!

Grt. Jasper

Ps. Dennis, mooie ps. :)