Wilsons Prom National Park

20 april 2013 - Wilsons Promontory, Australië

G'day Mates,

Dat was weer een tijdje geleden dus hier zijn we weer! Alles gaat (nu weer) goed met me ben nu beland in een plaatsje genaamd Donnybrook. Iets ten zuid-oosten van Perth.

Maar eerst nog even het verhaal over Wilson Prom national park. Na een week stressen omdat ik de auto moest huren en het maar niet voor elkaar kreeg op tijd bij het verhuurbedrijf te komen was het me eindelijk gelukt om op donderdag op tijd te zijn. Bleek achteraf niet nodig maar dat terzijde, bedankt Tanya Haha. We zouden zaterdag heel vroeg vertrekken en hoorde al van Tanya dat ze laatste werkdag had en nog wat ging drinken en Joey ging na het werk nog wat met Satya doen dus ik had zo'n flauw idee dat ik die zaterdag moest rijden. Tanya roept al weken dat zij dan wilt rijden maar had zo'n voorgevoel. 's Ochtends vroeg, 5:30 staan we bij het hostel om Tanya op te halen. Ze bleek dus niet geslappen te hebben en teveel gezopen dus mijn voorgevoel liet me niet in de steek. Na nog even een koffie en een peuk zouden we vertrekken. Tanya zou gaan slapen de hele rit  en maakte haar 'bed' vast klaar in de auto. Ze gooit haar tas in de frontseat en dekentje en kussen. Wat  ze niet in de gaten had was dat ze alles op de bestuurders stoel knikkerde, laat ik niks zeggen. Na een tijdje stappen we in, ik ga op de bijrijders stoel zitten en geef haar de sleutels. 'You drive" zegt ze. 'but you are on the drivers seat, so..." Goed plan om mij te laten rijden dus. Na een paar uurtjes rijden slaapt iedereen en de zon komt weer eens prachtig op tussen de heuvels. Uiteindelijk aangekomen bij het park maar meteen even de camping boeken voor de nacht. Hebben jullie een tent of camper. Nou, wij slapen buiten op het gras als u het niet erg vind. Geen probleem, als je maar uitkijkt voor de wombats. Meteen wat info gevraagd wat we kunnen doen in 2 dagen en wat plannen gemaakt om zoveel mogelijk te zien die dagen. Dus meteen daarna op de bus naar een startpunt voor een bergwandeling. Mount Bishop oplopen bleek mee te vallen, was ietts van 530 meter hoog. Wel echt een schitterend uitzicht daar, echt adembenemend. Voor diegene die Facebook hebben, mijn profiel foto is genomen op die berg. Vanaf daar konden we het strand beneden zien en dat was onze volgende bestemming! Dus snel naar beneden, de bus weer in en terug naar de camping. Vanaf daar langs de rivier gelopen naar het strand. Wat een omgeving, wat een strand en niemand daar! Daarna zijn we naar squeeky beach gelopen vanaf wiskey beach. Omdat daar de zonsodergang schitterend blijkt te zijn. Het was snel duidelijk waarom dit squeeky beach heet. Het zand maakt een raar geluid als je erop loopt. Beide kanten van het strant een rotsenformatie waarvanaf we graag de zonsondergang wilde bekijken. Een hele klim omdat er veel ruimte tussen de rotsen zit en op je slippers is niet de beste optie. Uiteindelijk toch vanaf daar een prachtige zonsondergang gezien en toen weer terug naar de camping. Op de weg naar beneden van de rotsen schoof ik natuurlijk weer uit mijn slipper en zei vaarwel tegen het meeste van mijn vel op mijn knieen. Gelukkig heb ik geleerd hier om altijd pleister in je tas te hebben dus die waren ook weer meteen op haha. We waren te laat terug op de camping want de winkel was al dicht dus konden we geen drank meer kopen helaas dus moesten die nacht nuchter blijven een keer. Nog wat wombats geaaid die gewoon lekker rustig over de camping banjeren. Slapen in de auto uiteindelijk omdat het toch te koud was buiten was niet zo'n goed plan zonder drank maar toch nog wel wat geslapen. 's morgens vroeg weer uit de auto voor de volgende wandelingen. Die dag zouden we de jungle ingaan en naar een mangrove. De wandeling door de jungle is schitterend, een aantal wallabies gezien en af en toe kom je op een heuvel of berg met een adembenemend uitzicht. De mangrove was ook schitterend, het was ver lopen vanaf de plek waar onze auto stond maar totaal de moeite waard. Het is zo mooi om te zien dat je dan op een plek staat en echt totaal niets hoort en ziet. Je bent echt helemaal weg van alles, prachtig! Ik moest die dag erna weer werken dus zijn we in de middag weer terug naar Melbourne gereden. Daar afscheid genomen van Tanya, want die zou dinsdag vertrekken naar Sydney en dan Nieuw Zeeland. Maar we gaan elkaar weer zien in Perth of waar dan ook! Al met al een geslaagd weekend met drie geweldige mensen en hoop hun ook weer terug te zien maar heb zo'n idee dat dat wel eens sneller kan gaan gebeuren dan gepland!

1. Elle en Patrick:
    20 april 2013