Vaarwel Melbourne, Hello South Australia!!!

20 maart 2013 - Melbourne, Australië

Hallo iedereen,

even een korte update! Na 4,5 maand Melbourne ben ik eindelijk vertrokken haha. Het was een geniale tijd met hele speciale mensen om ons heen. Joey en Satya ga ik het meeste missen maar we hebben een pact gesloten om elkaar of in Australia of Nederland of India elkaar weer te zien! Ook de andere mensen heb ik gedag gezegd, alhoewel een aantal, want er waren er ook al een boel weg. Had toch wel moeite vaarwel te zeggen tegen een aantal mensen maar we zullen elkaar weer zien als het lot dat zo bepaald.....

Ik wilde maandag of dinsdag Melbourne verlaten richting Perth en zocht op internet naar tickets, maar vond dat eigenlijk lame, want weer vliegen, dan vlieg je van stad naar stad, dus besloot te kijken naar een lift richting Adelaide in South Australia. Vond een site, Coseats.com.au en zag direct dat iemand een lift aanbood naar Adelaide vanaf Melbourne op maandag, perfect. Dus meteen bellen, ja hoor geen probleem, we splitten de kosten voor de benzine en zet je af waar je wil zijn in Adelaide. Prima, op zondag wist ik zeker dat ik maandag zou vertrekken, dus moest nog een hoop regelen met onze huisbaas (ongelooflijke eikel by the way) en proberen die dag nog afscheid te nemen van de meeste mensen. Dus op zondag nog st. Patrick's day gevierd met Anya uit Ierland en met Satya. Had wel wat moeite om houdoe te zeggen tegen beide want Satya is gewoon een held en een geweldige vent. Trouwens briljant dat hij sinds hij ons kent nu heeft besloten ook zijn huis op te geven en al zijn zooi weg te donderen en mee te gaan reizen met Joey volgende maand, dus waarschijnlijk ga ik hun nog tegenkomen ergen in Australia!!!!! Met Anya heb ik toch wel een bepaalde band die ik niet echt kan uitleggen maar zal haar echt missen denk ik! That's life!

Op maandag bracht Joey me naar de plek waar we haar zouden meeten, ergens in een afgetrapte wijk van Melbourne. Komt ze aan in een oude Ute, (pick up) Joey helemaal in een deuk, wat een bak zeg! Je komt niet eens aan in Adelaide zegt ie! Nou ja, we zullen zien haha. Na de truck uitgeladen te hebben met spullen van een ander meisje kon mijn troep erin en konden we gaan. Het moment van afscheid met Joey was gekomen. Het was toch wel een raar moment om afscheid te nemen van deze geniale dude, maar we gaan weer verder en zoals ik al zei, we gaan elkaar weerzien dus dat houden we beide ook in ons achterhoofd. Toen we vertrokken bleek ook nog dat we een ander meisje op moesten halen in Melbourne, dus daar eerst heen. De auto klonk alsof hij ieder moment uit elkaar kon vallen maar hij reed dus dat is prima. Dus de spullen van het meisje uit Engeland ook onder het afgeragde zeil gemieterd en toen konden we opweg naar Adelaide. Eenmaal op de snelweg voelde het direct goed om ergens anders heen te gaan. Omdat ik aan de buitenkant zat, en de deur niet helemaal perfect sloot, voelde ik me eerst niet helemaal comfie, maar ze verzekerde me ervan dat ik niet uit de truck zou vallen. In het begin ging het wat moeizaam met de gesprekken omdat we drie vreemden van elkaar waren, maar 2 uur later, nadat iedereen wat verteld had over zijn of haar leven ging het wat makkelijker en begonnen elkaar te 'kennen'. Halverwege ergens tegen tienen in de avond gingen we maar een slaapplek zoeken in de middle of nowhere. Het engelse meisje voelde zich daar niet helemaal comfie bij, zeker niet toen de Australische begon over Wolf Creek, dus zochten we maar een camping 100 km verderop. Daar de tent opgezet en toch wel een enkele uren kunnen slapen, aangezien het echt ongelooflijk, maar dan ook echt ongelooflijk koud was. 's Morgens een lekkere hete douche gelukkig. Maar die blijdschap was snel weg toen ik recht boven mijn hoofd een spin zag zo groot als mijn duim. En hij had moeite op het plafond te blijven dus toen kreeg ik best wel haast haha. Hij gaat je niet aanvallen of zo maar het voelde gewoon niet zo relaxed. Je weet in ieder geval zeker dat je in de outback van ozzy bent! Na een heerlijke koffie... weer verder gereden en een aantal keer gestopt om te roken, drinken, en mijn rug weer recht te vouwen..... Maar uiteindelijk kwamen we tegen de avond aan in Adelaide en ze zette me recht voor het hostel af dus dat was perfect. Ze hadden nog plek dus dat is goed. Meteen drie gasten ontmoet waar we vandaag waarschijnlijk een auto mee gaan kopen voor weinig en dan richting Port Lincoln mee gaan rijden en dan verder naar Perth. Hopen dat het allemaal lukt, we zullen zien wat er gebeurd, dat is het mooie aan deze trip. Gewoon doen waar je zin in hebt en soms moet je gewoon wat geluk afdwingen, dus fingers crossed, en gaan met die banaan! Ik zal binnenkort een verslagje maken van de laatste trip in Melbourne, toen we naar Wilson Prom zijn geweest en over mijn roadtrip naar Port Lincoln en Perth.

Peace, Rock on,

Jeroen

1. Pap en mam:
    20 maart 2013
    Dus nu weer alleen verder maar zoals je zegt,je gaat ook daar weer andere mensen ontmoeten,nog een goeie reis verder richting het westen xxx
  2. Nellie:
    20 maart 2013
    nou op naar een nieuw hoofdstuk in jouw avontuur ! Maak er weer wat van en nieuwe vrienden komen vanzelf weer. Veel plezier, gr. Rien en Nellie
  3. Elle en Patrick:
    Ha Jeroen!
    Zoals nelly al zegt, een nieuw hoofdstuk van je grote avontuur! Een hele goede reis en blijf genieten! We horen weer van je! Xxx
  4. Elle:
    20 maart 2013
    Op naar het nieuwe avontuur in je grote avontuur! Wel nu snel wat schrijven hoor! Wacht iedere keer met spanning op je verhalen. X
  5. Suzan:
    20 maart 2013
    Zoals ik zie op fb heb je die vrienden alweer gemaakt:):) geweldig mooi hoe dat daar zo gaat!! Heel veel plz vannacht fotos gekeken waar,je nu na toe gaat ook weer prachtig...geniet ervan en jou.ons op te hoogte...succes met die skonne wagen:o groetjes suzan
  6. Willem:
    25 maart 2013
    Mooi datje het gefixed heb jongen. En zo hoort het idd. Niet vliegen. Veel plezier en geluk nog!!

Cheers